Utlägg & Reseräkning, 26 maj 2020
Automatisera din utläggshantering med Visma Companyexpense
Förenkla din utläggshantering genom att fota kvitton eller mejla fakturor som tolkas per automatik.
- Anställda rapporterar enkelt utlägg, milersättning samt traktamente i mobilen
- Chefer attesterar enkelt utläggsrapporter via appen och i webben
- Ekonomi/löneadministratör får in underlagsfiler till bokförings-/löneprogrammet och samtidigt får en överblick över alla kvitton och reseräkningar
- Koppla även en elektronisk körjournal till appen. Appen håller koll på dina resor, sparar datum, tid samt körsträcka
Förändra tråkiga tidskrävande rutiner
Med Visma Companyexpense behöver ni inte längre hantera några papper, skanna eller manuellt registrera information. En fördel är att användaren aldrig behöver skriva in något belopp, moms eller datum det sköter alltså appen helt själv. Detta leder också till att ni får en automatiserad och effektiv lösning för företagets alla kvitton, utlägg och reseräkning direkt i mobilen. Utläggshanteringen blir alltså väldigt enkel!
Koppla företagskort och automatisera din utläggshantering
För er som använder företagskort kopplade till banken går det även att ställa in att alla transaktioner sker per automatik och läser in i programmet. Ni sparar mycket tid samtidigt som risken för felkällor minskar avsevärt.
Så funkar Visma Companyexpense
-
KortköpAnvändaren gör ett köp med företagskortet. Transaktionen skickar vidare köpet till Companyexpense.
-
Utlägg skapasTransaktionen skapar automatiskt ett utlägg och användaren fotar kvittot i appen.
-
Kopplas till fakturaEn rapport skapas automatiskt och samtliga transaktioner för fakturaperioden är låsta till rapporten.
-
Rapporten skickas inNär kortleverantören skickar periodens faktura kan användaren skicka in sin rapport som då matchar fakturan.
-
Bokfört och klartRapporten blir bokförd automatiskt med komplett underlag och matchning mot kortfakturan.